25 March 2012

Sekadar Perkongsian

Assalamualikumm.....=)

Kawan2 ku sekalian...kat entry syu sebelum ni, syu ade citer syu dpt keje baru kan...emm..meh la cni syu nk ctr n kongsi dgn korang lagi...tapi sebelum tu syu nk cakap awal2....tiada niat lain tapi hanya sekadar perkongsian....=)

Tepat 1 Disember 2011, syu sekali lagi dipanjangkan usia oleh Allah untuk menikmati peluang yang diberikan olehNya di muka bumi ini iaitu dalam bidang pekerjaan. Alhamdulillah, akhirnya syu dipilih dan diberi kepercayaan oleh pihak pengurusan di Az-Zahrah untuk berkhidmat di sana.

Syu pernah reject dulu tawaran mereka untuk kerja di sana, tapi mungkin rezeki syu betul2 kat Az-Zahrah, syu sekali lagi ditawarkan jawatan yang baru disebabkan jawatan pertama yang ditawarkan tu, syu tak dpt bagi komitmen sepenuhnya. Syukur sangat sbb pihak pengurusan bagi sepenuh kepercayaan n yakin dengan kebolehan syu.

Apa yang boleh syu simpulkan, syu betul2 menghargai pekerjaan skrng ni....bukan apa, kerja syu sekarang ni jauh lebih baik dari yang lalu. Dulu pun best jugak, tapi yang skng lagi double2 best.... Betul cakap suami syu, janji Allah itu pasti...iaitu sentiasa menghadiahkan yang terbaik untuk hambaNya....dan pekerjaan sekarang ni adalah antara hadiah yang tidak ternilai dalam hidup syu.



Kalau nak tau, shortform untuk Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah ni adalah AZIM..iaitu Az-Zahrah Medical Centre....syu tak tau nape....hati syu sebahagiannya amat2 menyayangi AZIM..nak tau sebab ape?..meh syu senaraikan, nape syu jatuh cinta n syg pada AZIM..:

  1. Pengurusan yang best : kalau nak tau, owner AZIM adalah En. Abdul Rahman Mat Dali...Die seorang yang sngt2 rendah diri, tak menyombong, tenang, tak bekerja dengan emosi n sgt baik hati serta pemurah. Kesimpulannya, die memang layak untuk memimpin n seorang yang sempurna...bagi syu la..hehe..
  2. Pegawai HR yang sporting : orang yang syu maksudkan adalah En. Zaim. Die ni la orang yang bertanggungjawab untuk mengambil staf utk bekerja. Time kasih En. Zaim and En. Rahman sebab bagi sepenuh kepercayaan pada syu bekerja di AZIM... Die seorang yang kelakar tapi tegas. Kalau nak tau, die pandai baca gerak hati n isi hati orang taw..hehe..n die akan tgk personaliti kite sblm disahkan diterima bekeja...hehe..
  3. Persekitaran yang lebih Islamic : sepanjang di wad, alunan ayat2 al-Quran sentiasa dipasang. Kebykn patient pon suke dgr ayat2 al-Quran n zikir sbb ia boleh mendatangkan ketenangan. Selain tu, kat cni memang tegas hal2 pemakaian yang menutup aurat dan personaliti yang mencerminkan Islam. Staf2 juga akan diberi kelas agama yang dipanggil Unit Pembangunan Islam (UPI)....kami wajib hadir..kelas ni ajar tentang ilmu agama, sirah nabi dan sebagainya...bagusnye pihak pengurusan ni kan..die tak nak kite lalai dengan dunia..syukur sgt..sbnrnye banyak lagi unsur2 Islamic, tapi ni je dpt kongsikan..takut panjang sgt..hehe..
Kesimpulannya kerja disini memang sgt best...alhamdulillah, pahala pon banyak boleh kumpul kat cni...so amat rugi sekiranya orang tak gunakannya dengan sebaik mungkin...=)...mungkin lepas ni syu akan lebih update mengenai kisah kerja2 ku..sbb ape taw..sbb kerja2 yang syu buat sgt menarik n banyak melibatkan berjumpe dengan PESAKIT...banyak pengajaran boleh syu kongsikan dengan korang sume..so nnt kan entry2 yang seterusnye eh..untuk kite same2 ambik pengajaran n beramal dengannya..insyaAllah.....

Ape yang baik datang dari Allah dan yang buruk dari syu sendiri..maaf sekiranya ada yang mengganggu emosi dan perasaan pembaca...kikikiki...jumpe lagi sayangggggg.....=)


4 comments:

  1. syu keje as ape kt sn? ad rehab department x kt sne?huhuh

    ReplyDelete
  2. AZRINA!!!!...azrina...blogh azrina ehhh..hehe..ni dh hbs study belum?..hntr je resume taw.,...hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha...da abeh da..da kje pon...just tye mne tau leh wt collabration ke..kite kje kt Kits4Kids..training centre kanak2 istimewa...huhuh...

    ReplyDelete
  4. yeke..bguslaaaa...alhamdulillah atleast dpt gak membantu kanak2 istimewa..alhamdulillah...=)..happy 4 u my dear fend

    ReplyDelete